Notiuni de management __________________________________
Guvernanţă de securitate - stabilire obiective, strategii, politici, responsabilitati; activităţi de monitorizare a performanţei.
Managementul riscului - identificarea si evaluarea riscurilor care pot afecta abilitatea organizaţiei de a atinge obiectivele si strategiile de raspuns la risc si de control al riscului.
Managementul conformităţii - operare in acord cu obiective, legi, reglementari, politici interne, proceduri.
Abordarea bazată pe proces
a) înţelegerea cerinţelor de securitate ale unei organizaţii şi nevoia de a stabili politici şi obiective pentru securitate;
b) implementarea şi utilizarea măsurilor pentru a gestiona riscurile de securitate în contextul riscurilor de ansamblu ale afacerii;
c) monitorizarea şi evaluarea performantei şi eficientei sistemului de management;
d) îmbunătăţirea continuă bazată pe măsurarea obiectivă.
Domenii aplicative ale securităţii:
• securitate fizică – sisteme de alarmă împotriva efracţiei;
• securitate împotriva incendiului;
• protecţia informaţiilor clasificate;
• securitatea informaţiei;
• securitatea informatică;
• securitatea personalului;
• managementul securităţii.
Zone de activitate:
• scurgere de informaţii (intelligence);
• securitate protectivă;
• răspunsul în caz de incident;
• recuperare şi continuitate.